Monday, July 12, 2010

الحلم هيبقى حقيقة

فاكرين زمان أول ما بدأنا المدونة دي مع بعض؟


فاكرين لما كنتوا بتقولولي لازم تنشري الكلام ده في كتاب و أكيد هينجح


كنت باقول لنفسي أكيد بتبالغوا أو بتجاملوا أو بتهزروا


بس حصل و نشرنا الكتاب و نجح


عربي و إيطالي و ألماني و في السكة الهولندي و الإنجليزي إن شاء الله



فاكرين بعدها بشوية ..بعد العريس التاني أو التالت لما ابتديتوا تقولواالكلام ده ممكن يتحول لمسلسل تلفزيوني في رمضان


و أنا برضه قعدت أضحك و أقول ..يا سلام يا سلام ..و أنا إيه إن شاء الله اللي هيوصلني لبتوع التليفزيون و يعملولي مسلسل و كمان يتعرض في رمضان ؟..ده على أساس إن أنا أسامه أنور عكاشة أو يمكن رأفت الهجان؟


بس أهو حصل ..و بيحصل


إنتوا شكلكوا كده وشكوا حلو عليا أو مكشوف عنكوا الحجاب


كنتوا معايا في خطوات كتير على الطريق و أنا في كل لحظة حاسة إن كل حد دخل المدونة دي شريك في كل اللي بيحصل ده


يا جماعة ..ياللي هنا ..و يا اللي جم قبل كده هنا


شــكــرا


و دلوقتي مع ثمرة توقعاتنا و دعواتنا وأمنياتنا


برومو عايزة أتجوز


بطولة ....الجميلة هند صبري


إخراج .....الجميل رامي إمام


سيناريو و حوار أختكوا الصغيرة (يووه الكبيرة خلاص ما تزعلوش).......
غادة عبد العال






.
.
.
.

267 comments:

1 – 200 of 267   Newer›   Newest»
حفيدة عرابى said...

ربنا يكتب لك الخير ويفرحك دايما ياغادة
لو هاتكلم على لسان اللى بييجوا هنا
احنا استفدنا كتير
وفهمنا كتير
وحبيناك كتير
انا بحس فيك انك مصرية صميمة
مش عارفة ازاى
بس شبه المصريين كده
محدش يتلخبط فيك
الف مبروك المسلسل
وعقبال فيلم السينما
وكان والسجادة الحمرا

Ahmed Hishmat said...

على الرغم من إن دي أول مرة أدخل هنا
أو تاني مرة
بس بجد أنا فرحت ليكي
وفرحت بكلامك الجميل ده
ربنا يوفقك
:))

just waiting said...

الف مبروك يا غادةوعقبال السجادة الحمرا ان شاء الله وربنا ان شاء الله يكرمك

Unknown said...

mabrouk alf mabrouk

آخر أيام الخريف said...

الف الف مبروك يا غادة و يارب للأمام دايما

Kiara said...

الف الف مليوووووووون مبروك ياقمر وانتي بجد تستاهلي كل خير :)

nor said...

الف مبروك يا برايد

أميرة علي كوكب مهجور said...

تستاهلي كل خير انتي عسل اصلا
ربنا يوفقك يا حبيبتي
و من اول ما شوفت برومو المسلسل في التي في قولت هو ده اللي هتابعه

الي الامااااااااااااام :)

حنين said...

السلام عليكم
ازيك يا غاده انا متابعاكى من اول ما بدأت مدونتى ربنا معاكى ومبرووووووووووك
ربنا يوفقك للخير

البنفسج الحزين said...

ماشاء الله فرحتلك قوي يا غادة
ربنا يوفقك وللأمام دايما
ان شاء الله
أكيد هتابع المسلسل
ان شاء الله
أنا قريت الكتاب
ومتوقعه ان المسلسل
هيكون دمه خفيف قوي
زي ماهو باين من البرومو ...

t3ban said...

ان شاء الله قريب فيلم
و الحلو انك مبتتغيريش
ربنا يثبت اقدامك يا رب

shimaa elkholy said...

مبروك يا غاده وربنا يوفقك ان شاء ا لله وتعملي اعمال كتير ناجحه وجميله زيك كده

حاجات جوايا said...

الف مبرووووووووووك يا غادة
والله انا فرحنالك جدا جدا
ربنا يكرمك يارب اكتر واكتر
انتى تستاهلى كل خير
الف مبرووووووك حبيبتى
فى انتظار المسلسل ان شاء الله
وياريت يا غادة ترجعى للمدونة تانى
انتى وحشتينا اووووووووووى

dr.lecter said...

صبرتي ونولتي ياغاده

Nouran said...

وحشتيني
مبروووووووووووووك
طب ايه نقولك بقي ان شاء الله يجيلك ابن الحلال يا رب و تتحقق برضه ان شاء الله:)

مبروووك
متغبيش كدا تاني

Anonymous said...

مبروووووك
ان شاء الله المسلسل ينجح اكتر من الكتاب
:)

radwa osama said...

مبروك يا غادة يا حلوة
مبروك قوى

Unknown said...

اكيد فى تظبيط فى النص عشان يمشى مسلسل

ياريت ميغيرش كتير فى السياق...

محمد عبد الغفار said...

الف مبروك

Anonymous said...

مبروك ان شاء الله هيكون مسلسل حلو جدا....والناس هتنبهر بيه ويا رب دايما في نجاح.....

"اه كان نفسي"

حـــلـــم كـــان said...

انا سمعت الخبر

كان جاى فى نشره روتانا سينما

وبجد فرحتلك

الف مبروك

Ahmed Hammad said...

ألف مبروك

أسعدتينا بكتابك والمسلسل شكله تحفه هو كمان

تمنياتي بدوام التوفيق

Sweet Revenge said...

مبروك يا غادة وتستاهلي كل خير
:)

قصي said...

مبروووووووك :)

عفوا أنا أميرة said...

كنت ضيفه جديده على المدونة مالحقتش اتابعها من الأول، بس قريت الكتاب وعجبنى جدااا أسلوبك رائع وبسيط وفى نفس الوقت جريئة جدااا، والمسلسل شكله لطيف ربنا يوفقك ويباركلك ايامك.

Noha Saleh said...

بجد انا مبسوطة اوى علشانك انا متابعة المدونة من زمان جدا ربنا يوفقك وماتغبيش عننا تانى ولازم تكتبى فى المدونة كتير ماتنسيهاش ابدا

وصف الاحساس said...

اولا حمدالله ع السلامه
والف مبروك ع الكتاب
والف الف مبروك ع المسلسل
وربنا يجعلهم فتحه خير عليكي
تحياتي

فلسطينية said...

سلام

انا كل فترة و التانية ادخل المدونة..واتمنى اقرا حاجة جديدة ..بس انت كنت مشغولة جدا الظاهر

الف مبروك!!!

بس قوليلنا..حترجعي تكتبي في المدونة تاني و لا ايه!!!

Unknown said...

من نجاح إلى نجاح يا غادة
فادي عوض

Anonymous said...

متابعاكي من زمان يا برايد
واستمتعت باسلوبك قوي وبصراحة الحكاوي الي بتحكيها دي من الواقع فعلا
وانا مريت بحاجات مشابهه برضه
فلما كنت باقرا لك كنت حاسة قوي باللي بتقوليه
والحمدلله ربنا وفقك لاشياء ممكن ماكانتش جايه على بالك
فسبحانه رب العالمين
ربنا يوفقك كمان وكمان ويسعدك
ويرزقك احسن مما تتمني

تحياتي
أم نور

أم جنة said...

ألف ألف مبروك يا غادة
ربنا يسعدك زى مابتسعدينا
على فكرة انا مش بحب اشوف التليفزيون فى رمضان
بس حتفرج على المسلسل ده مخصوص علشانك

احلام جوليا said...

مليون مبروك بجد انت تستاهلي كل خير وانا من دلوقت بشوف الاعلان بتاع المسلسل وببتسم واقول مدونتها اكثر من رائعة ومنتظره اعرف ميعاد المسلسل للمتابعة باذن الله سيكون مسلسلي الوحيد لاني في رمضان مش بتابع مسلسلات بس مسلسلك باذن الله عاوزة اشوف حيقدروا يوصلوا لنا كتاباتك الرائعة ولا حتفضل كتاباتك اروع بكثير من تنفيذهم التمثيلي في اعتقادي ان كتاباتك حتفضل افضل برضه الف مليون مبروك

أيمن محمد أدم said...

مليار مبروك علي الترجمة والنجاح الكبير للكتاب والمسلسل وان شاء الله نقرأ عن جوائز لك ونجاحات دائما لانك تستحقي كل خير وبجد انتي نموذج مشرف للتدوين العربي والعالم ايضا

Teen said...

لولولولولولوليييييييييييييي
الف مبروووك يا برايد
انا شوفت البرومو من فتره
و بجد مش هاقولاك غير بجد رووووعععععه
و الاختيارات بتاعة الممثلين حلوه قوي قوي
بجد انتى تستاهلى كل خييييييييييير
و اتمنى بجد لو فى مره زرتيني فى المدونه
هاتشرف بالزياره دي بجد
:)

http://a-teen-diaries.blogspot.com/

و شكراااا

إيناس حليم said...

:)) مبروووك يا غادة
الف مبروك
انا شفت البرومو وشكله هيبقى مسلسل جامد ان شاء الله
انتي شخصية زي العسل وتستاهلي كل خير

Anonymous said...

بجد الف مبروك وربنا يوقفك ان شاء الله لانك بجد تستحقى كده واكتر

منى جابر

علا من غزة said...

طبعا متابعاكي من اول محطة :))

انتي عارفة .. اول ما شفت البرومو .. الحتة تبعت نهى والحتة تبعت الميكروباص كنت فخورة جدا بنفسي لأني عارفاه من المصدر ذات نفسه هههههه ...

امبارح بقى.. كنت في زيارة كدة لوحدة قريبتي واجى الاعلان واحنا قاعدين .. قمت زي المجنونة بقولهم انا عارفة مؤلفة هادا المسلسل :D:D
وقلتلهم عليكي وانا حاسة اني بتكلم عن وحدة زميلتي او من دفعتي ونجحت والدنيا كلها هاتشوف كلامها الي بتحكيه على لسان البنات كلهم :))

انا عاجزة عن التعبير لدرجة انو كلامي كله ملخبط

بس عايزة اقولك انو نجاحك بجد بجد نجاح لإلنا كلنا نافر نافر .. :D

تحياتشي العميكة جدا

:))

Unknown said...

الف مبروك يا آنسة غادة ، انا شفت البرومو ع الإم بي سي و كنت فرحان جدا ان المسلسل اتصور و اصبح منتهي فعليا مع اني كنت سمعتها مجرد طراطيش كلام في الأول متوقعتش السرعة دي ، ربنا يوفقك دايما اسرع و اسرع و أكتر من كده...
تحياتي...

Rosie said...

تقريبا دى اول مرة فى حياتى أبقى مستنية مسلسل بالشكل ده ..أنا اصلا عرفت موضوع المدونات ده منك لما كانت منى الشاذلى مستضيفاكم..و متباعكى من ساعتها ..أسلوبك تحفة و بجد تستهلى كل خير و ربنا يوفقك و من نجاح لنجاح..

Anonymous said...

واو
توني جايه من الام بي سي
كنت اسولف لاهلي عن مجونتك
وخاصة سالفة اهل الرياض لما قالت امك هم متشددين خخخخخخخخخ وقال لا مو الرياض السعوديه هههههههههه
شفتها بالاعلان بطلة وربي
يلا عقبال مانفرح فيك ونشوفك احلى عروس بالدنيا كلها
><<<< وعلى فكرة اهل الرياض مو متشددين :)
بالتوفيق قلبو

الصغيرة said...

بجد يا غاده انتى تحفه انا متابعاكى من زمان وبضحك على كل نوتاتك بجد انتى تحفه وكلامك خفيف وجميل جدا

وتستاهلى كل النجاح ده ويارب دايما من نجاح لنجاح واوعى توصلى بقى وتكتبى حاجات زى اللى بيكتبوا دلوقتى الله يخليكى خليكى كده قريبه مننا بكلامك ولذيذه فى حكاياتك

ربنا يوفقك يا غاده يارب وتحققى كل ما تتمنين واكثر

Dr. Kafy said...

أجمل التهانى ليكى يا غادة

ألف ألف ألف مبروك

Ghala ツ said...

ع البركو قلبو
الله يوفقك يارب
عقبال ماتكتبين لنا انك تزوجتي باحلى واحد
بداية معرفتي بالمدونة كان عن طريق كتابك كنت ابحث عن مجموعة من الكتب الالكترونية فشدني كتابك وحمله
ويوميا قبل النوم اقراه لحد ماخصلته وفهمت من الكلام ان لك مدونه وبحثت عنها وانا هنا الحين
الله يوفقك يااااارب

ibluesun said...

لكم تستحقين أكثر من هذا :)

ربنا يمن عليكى بالسعادة

كما مننتى علينا بها من أعصابك و قلقك و خوفك و رجائك

عسى الله ان يديم عليكى المحبة و الفرحة
و دعاء الناس

صحيح لن تنالوا البر حتى تنفقوا مما تحبون

و لقد أنفقتى كثيرا :)

و لكننى سأعتب عليكى أكثر إن توقفتى

افرحى ما وسعك من الفرحة

لكن عودى مجددا

:)

وضحى البوسعيدي said...

موفقــة استاذة غادة

وانــا في نتظار المسلسل على احر من الجمــر


ومبروووووووووك لك كل هذه النجاحات

عقبــالنا

Kontiki said...

مبروك يا غادة
اخيرا كتبتى هنا انا فكرتك خلاص مش حتكتبى هنا عشان المسلسل ينجح بس شكل البرومو جامد احتمال اشوفة لو مش ورايا شغل احنا كدة كدة قاريين المدونة المسلسل اضافة وليس الاساس هنا الاصل
:) :)

ساعد نسرين الايمن said...

ياالله
مسير الحي بتلاقي
ياااااااااااااااااااااااااه
علي فكرة
ديه الكلمة اللي قولتها اول ما عرفت
فاكرة لما وعديتني بنسخة من الكتاب
ومش اديتني
الحمد لله
دوفتي اكييد محدش هبمنعي ان اشوف المسلسل


غادة
بجد الف الف الف مبروك
وعقبال نوبل ةالاوسكار

makh or mohamed hanafi said...

هييييييييييييييييييه
والله انا فرحاان اوي اوي يا غادة وبجد طااااير من الفرحة ومستني اتفرج على المسلسل بفارغ الصبر بجد ربنا يكرمك ويوفقك ويا رب يوفقني انا كمان في يوم وتتقلب مدونتي كتاب انا والله مش قادر اوصفلك الفرحة ده حضرتك بالنسبة ليا اول واحدة علمتني ازاي اكتب في البلوج وبحاول بقدر الامكان اكون زيك عشان انا فعلا من عشاق البلوج ده وياريت بقى ترجعي تكتبيلنا مواضيع جديدة عشان مواضيعك وحشتنا اوي

Anonymous said...

ربنا يكرمك .. احنا نتمني لك كل الخير

لكن بصراحة من يوم موضوع الكتاب وما بعده احنا مش لاقينك

خلاص مبشاق فيه برايد وكتابات برايد ولا مدونة برايد

وبقي فيه غادة ولقاءات غادة وحوارات وحفلات توقيع و و و و

أنا كنت بأدخل المدونة على الأقل كل يومين ثلاثة ... دلوقتي ممكن أدخل كل سنة وملاقيش جديد

انت فين يا برايد ؟؟؟؟؟

مشاهدة said...

ما شاء الله تستاهلي كل خير ..فخورة بيك وان شاء الله حاضر المسلسل و مبسوطة انو على ام بي سي كدا حيكسر الدنيا

حاولي اكتبي حاجه تانية ..لانو حيبقي عليكى طيب يا دكتور ..مبروووووك مره تانية و من حلو لاحى يا رب

Anonymous said...

والله فرحان فرحة اخى لاخته
الف مبروووووووووووك يا غادة
فاكرة اول ندوة ليكى فى الصاوى
ايااااام جميلة

عبدالمنعم محمود said...

مبرووووووووووووووووووووووك
بس مش عايزك تنسي ان اول عمل فني ليكي كان معايا لما مثلنا اسكتش الموظف والمذيعة في برنامج هرباس بتاع الأمم المتحدة
لما شفت الاعلانات قلت الله مش من حق غادة ترفع قضية انهم سرفوا اسم مدونتها وكتابها
اذا افاجأ اني المؤلفة
الف مبروك يا غادة من تقدن لتقدم لان شاء الله
بس اوعي الشهرة تنسيكي المدونين اصحابك

ساندى(سندس) said...

يا رب يبقى مسلسل جميل زى الكتاب وفعلا هند صبرى دى واحدة مننا اتمنى النجاح للعمل يارب

Sarkozayas said...

بجد الف الف مبرووك يارب المسلسل يطلع زى الكتاب والمدونه لانها بجد نجحت جداً

عبدالله said...

الف مبروك يا غاده و بالتوفيق في كتب تانيه ان شاء الله
انا رغم اني متابع المدونه من بعد ساعة البوست الثالث فيها وقاريها كلها بس فضلت اشتري الكتاب برضه قولت يمكن الاقي فيه حاجه جديده :)
الكتاب لقيته علي اخر لحظه و انا مسافر في الشروق الي في المطار فوجئت انه الطبعة السادسه ربنا يوفقك و نشوف الطابعه العشرين و لا الخمسين قريب مين عارف

تحياتي

Old Blogger said...

متشوقة جداً أشوف المسلسل ده
خصوصاً إنى بحب هند صبرى

ألف مبروك :)

ايمان said...

ألف مبروك يا غادة بجد فرحتلك

لما شفت دعاية المسلسل عالام بي سي كنت مبسوطة جدا و بقول أنا أعرف مؤلفة المسلسل ده و متابعاها من أول مدوناتها من كام سنة


مبروك

المتبهدلون في الأرض said...

بجد حضرتك تستاهلي أكتر من كده
ماشاء الله عليكي
بساطة مبدعة
بجد أنا أفخر إني قريت كتابك
وألف مبروك على المسلسل والكتاب وإن شاء الله تكون البداية

Unknown said...

والله يا غادة انا اول ما شفت الاعلان قلت ده اكيد الكتاب بتاعك بجد الف الف مبروك وللامام يا حبيبتي بجد
وعايزينك تكملي بأى كتاباتك الرائعة

Nana said...

الف الف الف مبروكيا غادة ويارب يكرمك ويزيدك شهرة ونجاح

قلب طفله said...

الف الف مبروووك غاده
الله يوفقك و تستاهلين كل خير
منتظره المسلسل ان شاء الله
متابعه قديمه وبصمت :)

زهرة said...

مبرووووووووووووووك يا احلى غادة فى الدنيا

انتى تستاهلى كل خير يا حبيبتى ومن نجاح لنجاح

ربنا يسعد ابامك

Bardees said...

alf mabroook ya Bride, I'm from Jordan and I read ur book w kteer 7abbeh a7dr el mosalsal l2nno atwq3 r7 ad7k kteeeeer:) I can't reach your first ever post, the way you archive the blog is NOT clear :/ could you please help me?

Bardees said...

l2eeeto :) ohttp://wanna-b-a-bride.blogspot.com/2006/08/blog-post.html

Ahmed Salem said...

انا لما شفت البرومو كنت فخور جدا "بنفسي" كنت عايز اقول لكل الناس انا كنت من اوائل الناس اللي قرأت مدونة البنت دي اللي فيما بعد عملت كتاب و عرفنا اسمها - غادة - و سعيد جدا كمان ان الشخصية هتعملها ممثلة رائعة زي هند صبري.

غادة .. حقيقي انت عيشتينا كلنا حلم انك ممكن تجتهد و ربنا يعوض تعبك و تنجح في الدنيا

ربنا يكرمك

OldCatLady said...

مليون مبروك

يا رب النجاح يفضل ملازمك على طول

المسلسل باين عليه انه معمول حلو جدا

و الكتاب كان قنبلة ضحك

و أنا مبسوطة بيكى جدا

:)))

Anonymous said...

الف مبروك انا حتابع المسلسل ان شاءالله اكيد :)

ولد تحت الصفر said...

تستاهلي كل خير
:)

dandouna.hisham said...

الف الف مبروووووووك
ان شاء الله هتابع المسلسل باذن الله

non said...

من كل الصيدلانيات اللى فى البلد :) :

ربنا يوفقك و بجد مبروك عليكى النجاح ده، و ربنا يوفقك كمان و كمان

صحيح إحنا كده فضايحنا اتنقلت من مجرد كونها عالنت، لغاية ماوصلت للكتب، و بعدين دلوقتى وصلنا لمستوى أعلى من الفضايح، و حتبقى سيرتنا على كل لسان فى رمضان الجي ده، بس مع ذلك انا فرحانالك جداً و باتمانالك نجاح أكتر

رمضان كريم عليكى و علينا

Anonymous said...

1000000000000000000 mabrouk ya Ghada
Zainab from the USA

رسامة said...

ربنا يكرمك يا رب ، متابعة مدونتك من العريس الثاني :)
فرحانة ليكي من كل قلبي، ما شاء الله عليكي انسانة موهوبة و من نجاح الى نجاح بإذن الله
ربنا يسعدك و يرزقك ما تتمني

Unknown said...

ألف مبروك
لكن الأهم أن تستمري فى الإبداع

basma aboelazm said...

انافرحانلك جدا بجد من قلبى ويارب المسلسل يحافظ على روح المدونه ودمك الخفيف.....ربنا يوفقك يا رب

لمى الزهراني said...

اول ما جا البرومو قلت هذي المدونه
اصبحت تلفزيون

متابعه بقوه للمسلسل ..

تستاهلي كل خير ياغاده ..

Anonymous said...

عارفة يا غادة انا بقولها النهاردة وانا فرحاااااااااااااان بجد والله العظيم جدا
انا بقالي اكتر من 3 سنين تقريبا من اول ماعملتي المدونة وانا متابعك وبجد والله فرحااااااااان جدا اني في يوم عرفت شخصية رائعة جدا وفوق الخيال زيك
انتي بقيتي حلم من احلام شباب مصر اللي عرفوكي واللي هايعرفوكي هايحلموا بخفة دمك وعقلك ومواقفك :)
بس بجد والله انا كنت متوقعلك كل النجاح ولسه في اكتر قدام كمان
والله بدعيلك من قلبي
ربنا معاكي
الف الف الف الف مليون مبروك المسلسل وربنا يكرمك يارب :)
أخوكي :) ههههههههههههه برضو تاني يعني
اخوكي مايكي ميدو
سوري طبعا مش هاقول اسمي عشان انتي عارفة الاشاعات والمصايب اللي بتتحدف اليومين دول
( ماقصدش حاجة علي فكرة ) وبجد خدي بالك من نفسك :)
سلام

ثناء Kofiia said...

مبروك غادة :D
ناطرين المسلسل ;)

Anonymous said...

حتتقوزي يابتي من دول بتوع المونتا ج هههههههه ياحبيبتي واللهي فرحتلك بالمسلسل ومن نجاح لنجاح

دينا حامد said...

بالرغم من اني عرفتك قبل ماتنشري كتابك بشوية بسيطة
الا اني فرحت لنجاحك جدا والله
وحاسة انك تستاهلي اكتر من كدة

الف مبروك ياغادة ومن نجاح لنجاح يارب

تحياتي

يا مراكبي said...

بسم الله ما شاء الله

بجد بجد حاجة تفرحنا كلنا وفخر لينا كلنا بجد

كأن النجاح ده نجاحنا احنا كمان

ربنا يوفقك وانتي بجد تستاهلي كل خير

الف مبروك

معجبه من المحله said...

السقا مره واحده يا غاده.... نمسك الخشب ربنا يوفقك انت تستاهلي كل خير بس اكتبي مواعيد المسلسل ضروري في البلوج علشان نتابعه انت عارفه رمضان والزحمه بتاعت المسلسلات فيه وعلي ما نوصل للي احنا عايزينه يكون فات نص الشهر...بالتوفيق في حياتك

محمد إسماعيل سلامه said...

أهنيك على نجاحك الذي هو قبول مفترض لحلاوة روح وصفاء نفس تتحلين بها ، وربما تتيه رسالتي تلك في زحام رسائل المعجبين إلا أني على أية حال ، اظل معجبا أيما إعجاب بشخصك الجميل المتخفي في قناعة الساخر
...
تحياتي لك ِ غادة

Anonymous said...

mabroooooooook...bgd ana montazra elmoslasl aweeee...isA ykoon nage7
:)

elsan said...

الف مبروك يا غادة والله فرحتلك كتييرررررررررررررررررررررررررررررررروربنا يكرمك دايما وتحققي كل احلام

Anonymous said...

Bride, Ezayeek ?, hope you r fine :D.
It's my first time to write to you, I have started reading your posts about 2 weeks ago, but I couldn't stop until I finished them all.
I must say that you r a wonderful writer , your way , your stories & the way u can say something that is supposed to hurt in a way that makes us laugh is really adorable, and makes that things more easier to live with.
Keep on writing, and may I suggest u write in different things, I mean people already love you and listen to you, and according to me I'm quite sure u r a good person , so I think u should teach people somthing about whatever u r interested in religion, politics, ethics, life , any thing that u feel may cause some people to change even a small thing in their attitude or the way thy think or act for this country to be good once again, for a change to start from ur place.
Another thing if I may say, keep praying for yourself for every single thing you want, no matter how big or small it is, and keep praying as much as u could for the same things u want and don't give up praying ever, according to me as I already tried it, praying is the most powerful weapon ever any lady could be armed with in such time and being a member of this society.
Keep on going on what u believe is true, don't give up on ur religious views, even try to strengthen them up to win in this life and (EL 2khra isA).
Finally I wanna to suggest that u have to add the word ( ya rab yasr le haza el 2amr "whatever it is u want " LW KAN KHAYRAN LE FE DONYETY W 2KHERTY") cuz somthimes we may think that what we want is the best and it's really not.
Sorry for being too long.
GOD be with you in everything, and my wish for you is to be happy,successful and healthy all along you life.
you may publish this and u may not as u like, i just wanted to tell u that couple of things.
GOD be with you.
Salam

غير الناس said...

كنت اعرف ان فيه مسلسل يتحضر له اسمه عايزه اتجوز
وبصراحه ما كنت عندي اي فكره عن هذه المدونة او حتى ان الي كاتب السيناريو عايش الحاله

وايضا عرفت انه مسلسل رائع
وتحمست له اكثر بعد ما شفنا الاعلانات للمسلسل

واخيرا عرفت هالمدونة بصراحه فرحت لك من كل قلبي
بالرغم ان هذي اول زياره لي

عمل رائع + كذالك القناة الاولى عربيا الي التي ستعرض المسلسل


عقبال ما نشوف لك اعمال اخرى ^^

سَارةٌ said...

ربنـآ يوفقك ويحققلك نجاح اكبر ..

انتي تستحقي كل ده على فكره .. ماشاء الله عليكي .. مووهوبه ..

وان شاء الله ينجح المسلسل ويحقق نجاح اكبر من الكتاب .. :)

Anonymous said...

ربنا يهنيكي يارب:)

الشارده said...

مستنياااااااااه بفارغ الصبر يا غاده
انتى بتحكى ماساة كل البنات

soreal said...

congrats!!!!
:D

engy said...

الف مبروك عليكى
ربنا يباركلك يارب انا قريت كتابك ماشاء الله بجد

مهندس مصري بيحب مصر said...

ألف مليون مبروك يا دكتورة
ربنا يوفقك كمان و كمان

رحلتنا في الحياة said...

الف مبروك من نجاح لنجاح دايما باذن الله
ربنا يوفقك دايما

زهور الامل said...

الف الف الف مليون مبروك يا دكتورة

انا متابعة اعلانات المسلسل على التليفزيون وهموت واشوفه بجد

ويارب من نجاح لنجاح باذن الله

بس عايزينك تستمري معانا في التدوين ودايما كدة تكوني منورة بينا باذن الله
لان انتي حد جميل وخفة دمك واسلوبك ملهومش حل

تحياتي وتمنياتي لكي بكل النجاح والتوفيق

Rannon said...

بجد اأن فرحنالك جدا جدا جدا
من اول ما كنت بدخل المدونة زماااااااااااان وانا كنت بشوف فيك
شخصية بحبها ودماغ بحترمها وعاجباني وبجد
انت تستاهلي كل خير
وهارجع وأقول
مكتوبالك يا غادة يا عبد العال :D
ربنا يوفقك دايما للخير

شوارعي said...

شيء جميل إن الإنسان يحصد ثمرة تعبه وشقاه

بالتوفيق لكل خير يا رب

فاتيما said...

غدغوود

المراكبى الجميل خدها من على طرف لسانى

انتى فخر لينا كلنا بجد

و انا مبقتش اتفرج على مسلسلات من مدة
لكن اول مرة من مدة استنى مسلسل بالشغف دا عشان خاطرك
انا حاسة ان اختى و صديقتى و حبيبتى هيا اللى بيتعرضلها المسلسل دا
حاسة ان جارتى الغالية و عشرة الطفولة و زميلة المدرسة و الجامعة و الشغل كمااااان

فرحانة بيكى قوى
و متهيألى مكنتش هفرح لروحى كدا
بجد
انتى فخر لينا زى ما قال الباشمهندس
لأنك نموذج للبنت المصرية المجتهدة و الذكية و البسيطة و خفيفة الدم و المثقفة بلا تكلف و كل حاجة حلوة

انتى اللى وشك حلو علينا يا غادة
و لما بنشوف أى نجاح ليكى
بنحس ان كلنا نجحنا
و بنبقى مبسوطين
و الفرحة بتتضاعف و تكبر

ربنا يكرمك و العمل ينجح
و تكون فاتحة خير عليكى
فى كل حاجة يا حبيبتى

الف الف مبروك


و عاجبنى جداااااااا
البرومو الجديد اللى فيه مقارنة بين المسلسل و بين مسلسل الاخت الفاضلة غادة عبرازق ام خمس ازواج دى

بجد
فكرة حلوة

يلا هانت
رمضان قرررررب
و هنتفرج و نستمتع


الف مبرووووووووك يا غدغود

بوسات و حضونات
يا مشرفناااااا
و رافعة راسنا

Polka Dotted said...

mabrooooooooooook

walahy ana mabsotalek awee... rabena ywafa2ek dayman fi kol 7aga :)

أبو أمك said...

طب بما إننا شركاء في المدونة
ياريت خمسة وتلاتين جنيه وعلبة سجاير نصيبي في تمن السيناريو

Unknown said...

مبروووووووووووووووووووووووك
مبرووووووووووووووووووووووووووووووووك
مبروووووووووووووووووووووووووووووووووك ياجميل والبقية تأتي بإذن الله

koky said...

انا فخوزةانى متابعة مدونتك من زمان اوى قبل ما تنزل كتاب اصلا و بجد اسلوبك فى الكتابة رائع و يهّلك من الضحك.
الف الف مبروك يا غادة انا مبسوطة ليكى جدا و فعلا انتى تستحقى اكتر من كده

و يارب المسلسل يقدر يوصل للناس اسلوبك الرائع و تقدر "هند صبرى" تبقى نص خفة دمك و ربنا يوفقك

محمود فهمى said...

بداية اعتذر لنفسى اولا اننى لم اقرأ المدونه او الكتاب الا مؤخرا لانها كتابه جميله جدا بصراحه انا لسه قارى " الاول " حاجه بديعه جدا وربنا يوفقك

مِن نِفسي said...

انا قريت المدونه بتاعتك خبطه واحده كده على بعض من بعد ما شوفت خبر ع النت بيتكلم عن المسلسل " مع اني بكره المسلسلات واللي بيتفرجوا عليها"
وبعدين وانا باتفرج امبارح فجأه لقيت خبر ع روتانا سينما والكاست بتاع العمل كله قاعد وايه بأه وانتي جنب رامي إمام وخير اللهم أجلعه خير وانتي هوب مسكتي المايك بس للاسف عندها جالتي مكالمه مركزتش انت كنت بنقولي ايه
بس سيبك انتي ربنا معاكي واتنين ملايكه

ForevEr HoPE said...

غاده الف مبروك
و نجاحك ده نجاح لينا كلنا
انتى فعلا تستاهلى
و كفايه ان انتى بتحسسينا ان فى امل
ربنا يحميك يا رب

إيمان said...

حبببة قلبى مبروووك أنا من متابعبنك
وان كنت مش بعلق كتير
الف مبروووك
وربنا يوفقك
بصى العريس مش اقل من السقا
او أحمد عز
لا تنازل لا استسلام

Orora said...

بجد مش قادرة اقولك مبسوتة اد ايه
يمكن لو اختى بجد ماكونتش حفرحلها كته
عقبال مبروك الكبيرة يااارب
واللهى كل يوم بدعيلك انتى وكل البنات وانا معاكوا
تلاقى ياغادة يارب اللى يستاهلك ويحبك وتحبيه وتبقى اشهر قصة حب بعد روميو وجولييت
برايد و؟؟
يارب يابرايد يعوض صبرك خير
عشان انتى بجمالك وعقلك وكل حاجة فيكى
تستاهلى احسن راجل فيكى يامصر
يارب يلاقيكى وتلاقيه وتتهنى وتفرحينا
بس ارجعى بقى للمدونة وحشتينا اوى اوى

Anonymous said...

ان شاء الله اتابعه بعد رمضان ,,

مبروك لك ^^

water said...

السلام عليكم يا برايد وان شاء الله نشوفك كده عن قريب برايد بجد وعلى ايدك عيلين كمان .... مع اني بعتبر الجواز يعني حاجة مش ضرورية قوي قوي يعني ... بس اكيد نجاحك اهم بكتير ...
انا متأكدة ان ربنا بحبك قوي لأني شيفاكي موفقة قوي مع الشغل والدراسة ما شاء الله ... عشان كده لازم تحمدي ربك عالنعمة دي ....
انا الصراحة مكنتش موقع البلوجلت ده خالص مع اني بعقد عالنت كتير قوي ... بس لما شفت اعلان مسلسل عايزة اتجوز وعرفت قصتك مع المسلسل .. قلت انا لازم ادور واعرف عنك كل حاجة واقرأ كل حاجة انتي كتبلها ... انا بقالي اسبوع تقريبا طالبة مجدة لقصصك ... وعمري ما قبلت بحياتي انسانة رائعة وخفيفة دم زيك ... واكتر حاجة عجبتني فيكي هي انك بتاخدي كل امور االحياة بحلوها ومرها برحـــــابة صدر ... ودخلت وسجلت في الموقع ده عشان اقرأ كل مواضيعك الجديدة واتابعها واعلق على كل جديدك ... بتمنالك كل توفيق .. واكيد انا من اول متابعين مسلسلك اليي حجزت موقعي ليه من دي الوقت ... كل تحية وتقدير يا برايد

سارة فوزي أحمد مصطفي عبد العال said...

إن شاء يبقي مسلسل رائع زي المدونة انتي عارفة يا غادة أنك فتحتي نفسي علي الكتابة وبقيت اكتب يومياتي في كليتي " إعلام القاهرة " وباكتب برضه شويه مقالات وكده وربنا يوفقك وإن شاء " أدب المدونات " هيرتقي علي أيديك وأدين امثالك وانا من مؤيديه
خلينا نقول اللي في نفسنا بقي

Mohaly said...

Mabrouk Ya Ghada, rafa3ti ras el bloggers :)

when it will be aired and on which channel?

Yousef Elswedy said...

الحادي عشر
جوزك علي ما تعوديه و ابنك علي ما تربيه
طب تفتكرو ايه اللي حيحصل لو قلبنا المثل
جوزك علي ما تربيه
اصل العريس الجديد دا حكيته حكايه. في يوم وانا اعدا كدة فلة شمعة منواره حاجة حوليي (جميلة فلة شمعة منوره دي) و فتحة المدونة بتعتشي اللي مكسرا الدنيا
لقيت بقي ايه؟ شب حليوة و زي القمر... بس انا ولا يهمني ... كتبلي كوممينت(تعليق يعني) و بيقولي : انسة برايد، انا عاوز اسئل حضرتك سؤال. (ونتو طبعان عارفين حضرتك بتعمل فيي ايه) قولت له اتفضل اسئل. هو حضرتك بكل العسل اللي انتي فيه ، و كمية السكر اللي عندك دي، ازاي ازاي ازاي اوصفلك يا .... ايه اللي انا بقولو ده !!! قالي ازاي لحد دلوقتي متجوزتيش؟! هما الرجاله خلاص، مفيش نظر... مفيش مفهميه
)يا حلوللي يا حلوللي .... اخيرا لاقيت حد بيفهم) قولتلو قصدك ايه
قالي انا قرأت الكتاب بتاع حضرتك و بجد بجد دي اول مرة في حياتي اشتري كتاب و اقرأه في نفس اليوم و يخلص في خلال ٦ ساعات. ٦ ساعات من الضحك المستمر. انا عاوز اطلب من حضرتك طلب.
ممكن اجيب اهلي و نيجي نزوركو بكرة
فانا قولت لا بقي... اكيد دا طمعان في حتيتين الجاتوه و كوبية الحاجة الساقعة فقولتلو هو انا اعرف حضرتك عشان تيجي عندنا ؟
قالي بوصي حضرتك انا عرفك علي نفسي
انا المهندس يوسف السويدي، (قولت الله دا طلع مهندس... شكل ربنا فرجها يا بت يا برايد) قولتلو وانا مالي انا انت مهندس ولادكتور
مانا حقولك اهه
عاوز اتجوزك!! )يالهوي خبط لزق كدة ) ايه ... هه..اه اه؟ طب طب السراحة انت فاجئتني. ايه هو حضرتك مرتبطة؟؟ يا خسارة . سرخت و قلتلو لا... مش موضوع مرتبطة ... بس انا معرفكش ولا انت تعرفني برده
ما انا عرفتك خلاص و انشاء الله انت كمان حتعرافيني.
طب ممكن اجيب بابا و ماما و جي امتا. (انا قولت خلاص يا بت يا برايد ... العقدة اتفكت يا بت... و حنغيظ العوازل......اقولو يجي امتي.. انا اصلا مش حمل كورس التنظيف بتاع كل مرة.. بس و ماله... عشان خاطر المهندس بردو
قولتلو خلاص
تعالا يوم الاربعاء
قالي طب ممكن الخميس عشان انا مش حينفع اجي الاربعاء
خلاص الخميس الساعة ٧ .
و جاء اليوم موعود
و كالعادة نظفنا البيت و بابا جاب الجاتوه قعدنا جهزنا و الساعة ٧ إلا دقيقة سمعنا صوت حد واقف برة باب البيت و اول ما الساعة دقت ٧ رن الجرس... دا طلع بيحترم موعيدو قوي.... دخل هو و مامتو و باباه زي القمر ... مش هو باباه هو اللي زي القمر!!! و هو يعني عادي
مش بطال... يااااااا مش كان باباه هو اللي يتقدم... يالا بقي مش مشكلة حمايا برده و مش بعيد...
بابوص لاقيتو ماسك فايدو لفا كبيرة قوي و اداها لبابا.... و دخل قعد وانا وراه بالصنية المعتادة
وقعدت
و اول ما قعدنا مامتو قالت معلش يا جماعة مقدرناش نيجي امبارح عاشان يوسف كان عنده امتحان انهارده و كان ياعيني بيذاكر طول الليل.
انا قلت امتحان! بابا قال هو الماجيستير بتاعك ف ايه يا ابني؟ قولت اه ماجيستير ... صح صح ... اكيد ماجيستير
راح رد و قالو ماجيستير ايه يا عمي... (يا حلولي يا حلولي ... دا بيعمل دكتوراه .... دكتور مهندس لولولولولولولي ربك لما بيرزق يا بت يا برايد) لأ يا عمي حضرتك فهمت غلط... انا لسا بدرس ... انا طالب فالجامعة الامريكية و بدرس هندسة والحمد لله تقديري امتياز و فضلي ٣-٤ سنين و اتخرج ان شاء الله و اول ما اتخرج نتجاوز علي طول
ماما بكل غيل و بعد ما كنت انا و بابا ماسكين اديها الاثنين عاشان مترميش العريس باي حاجة... وانت يا حبيبي عندك كام سنة ؟ قالها ١٩ يا طنط... انا عارف اني ابان اكبر بس اعمل ايه بقي....
بابا قالو انت عارف انا بنتي عنداها كام سنة؟؟دي تخلفك؟؟؟ يالا يا حبيبي معلش متأسفين
معندناش بنات للجواز
................
انا بجد عشقت اسلوبك فالكتابة و ياريت تعملي جزء تاني من الكتاب

Yousef Elswedy said...

الحادي عشر
جوزك علي ما تعوديه و ابنك علي ما تربيه
طب تفتكرو ايه اللي حيحصل لو قلبنا المثل
جوزك علي ما تربيه
اصل العريس الجديد دا حكيته حكايه. في يوم وانا اعدا كدة فلة شمعة منواره حاجة حوليي (جميلة فلة شمعة منوره دي) و فتحة المدونة بتعتشي اللي مكسرا الدنيا
لقيت بقي ايه؟ شب حليوة و زي القمر... بس انا ولا يهمني ... كتبلي كوممينت(تعليق يعني) و بيقولي : انسة برايد، انا عاوز اسئل حضرتك سؤال. (ونتو طبعان عارفين حضرتك بتعمل فيي ايه) قولت له اتفضل اسئل. هو حضرتك بكل العسل اللي انتي فيه ، و كمية السكر اللي عندك دي، ازاي ازاي ازاي اوصفلك يا .... ايه اللي انا بقولو ده !!! قالي ازاي لحد دلوقتي متجوزتيش؟! هما الرجاله خلاص، مفيش نظر... مفيش مفهميه
)يا حلوللي يا حلوللي .... اخيرا لاقيت حد بيفهم) قولتلو قصدك ايه
قالي انا قرأت الكتاب بتاع حضرتك و بجد بجد دي اول مرة في حياتي اشتري كتاب و اقرأه في نفس اليوم و يخلص في خلال ٦ ساعات. ٦ ساعات من الضحك المستمر. انا عاوز اطلب من حضرتك طلب.
ممكن اجيب اهلي و نيجي نزوركو بكرة
فانا قولت لا بقي... اكيد دا طمعان في حتيتين الجاتوه و كوبية الحاجة الساقعة فقولتلو هو انا اعرف حضرتك عشان تيجي عندنا ؟
قالي بوصي حضرتك انا عرفك علي نفسي
انا المهندس يوسف السويدي، (قولت الله دا طلع مهندس... شكل ربنا فرجها يا بت يا برايد) قولتلو وانا مالي انا انت مهندس ولادكتور
مانا حقولك اهه
عاوز اتجوزك!! )يالهوي خبط لزق كدة ) ايه ... هه..اه اه؟ طب طب السراحة انت فاجئتني. ايه هو حضرتك مرتبطة؟؟ يا خسارة . سرخت و قلتلو لا... مش موضوع مرتبطة ... بس انا معرفكش ولا انت تعرفني برده
ما انا عرفتك خلاص و انشاء الله انت كمان حتعرافيني.
طب ممكن اجيب بابا و ماما و جي امتا. (انا قولت خلاص يا بت يا برايد ... العقدة اتفكت يا بت... و حنغيظ العوازل......اقولو يجي امتي.. انا اصلا مش حمل كورس التنظيف بتاع كل مرة.. بس و ماله... عشان خاطر المهندس بردو
قولتلو خلاص
تعالا يوم الاربعاء
قالي طب ممكن الخميس عشان انا مش حينفع اجي الاربعاء
خلاص الخميس الساعة ٧ .
و جاء اليوم موعود
و كالعادة نظفنا البيت و بابا جاب الجاتوه قعدنا جهزنا و الساعة ٧ إلا دقيقة سمعنا صوت حد واقف برة باب البيت و اول ما الساعة دقت ٧ رن الجرس... دا طلع بيحترم موعيدو قوي.... دخل هو و مامتو و باباه زي القمر ... مش هو باباه هو اللي زي القمر!!! و هو يعني عادي
مش بطال... يااااااا مش كان باباه هو اللي يتقدم... يالا بقي مش مشكلة حمايا برده و مش بعيد...
بابوص لاقيتو ماسك فايدو لفا كبيرة قوي و اداها لبابا.... و دخل قعد وانا وراه بالصنية المعتادة
وقعدت
و اول ما قعدنا مامتو قالت معلش يا جماعة مقدرناش نيجي امبارح عاشان يوسف كان عنده امتحان انهارده و كان ياعيني بيذاكر طول الليل.
انا قلت امتحان! بابا قال هو الماجيستير بتاعك ف ايه يا ابني؟ قولت اه ماجيستير ... صح صح ... اكيد ماجيستير
راح رد و قالو ماجيستير ايه يا عمي... (يا حلولي يا حلولي ... دا بيعمل دكتوراه .... دكتور مهندس لولولولولولولي ربك لما بيرزق يا بت يا برايد) لأ يا عمي حضرتك فهمت غلط... انا لسا بدرس ... انا طالب فالجامعة الامريكية و بدرس هندسة والحمد لله تقديري امتياز و فضلي ٣-٤ سنين و اتخرج ان شاء الله و اول ما اتخرج نتجاوز علي طول
ماما بكل غيل و بعد ما كنت انا و بابا ماسكين اديها الاثنين عاشان مترميش العريس باي حاجة... وانت يا حبيبي عندك كام سنة ؟ قالها ١٩ يا طنط... انا عارف اني ابان اكبر بس اعمل ايه بقي....
بابا قالو انت عارف انا بنتي عنداها كام سنة؟؟دي تخلفك؟؟؟ يالا يا حبيبي معلش متأسفين
معندناش بنات للجواز
................
انا بجد عشقت اسلوبك فالكتابة و ياريت تعملي جزء تاني من الكتاب

Kem said...

بجد بجد بجد
انت تستاهلى كل خير
ربنا يوفقك يا رب

Israà A. Youssuf said...

ألف مبروك يا غادة وعقبال لما نفرح بيكي بقى :)

Anonymous said...

مبروك الف الف مبروك تصدقى انه المسلسل الوحيد فى رمضان اللى انا مكررة انى اشوفة ربنا يوفقك ودى اخرة تعبك

رمضان كريم

Crazy Nemo said...

الف الف مبروووك يا غاده انتى بنت ناجحه وربنا بيحبك
المسلسل اكيد هيبقى جامد ان شاء الله

قلب بلا حب said...

alf mbrook ya dodo ya gamela
enty ya bnty konty feeeeeeeen kol dah
a7'tfyty fg2a mooot,,
ana 2olt ymkn atgwzet :D

bs awel mshof el a3lan fe el TV 3an el moslsal bgad fra7t gedan w get gry 3ala el blog ashof ymkn tkony ktbty 7aga...

bgad alf mbrook

Mohamed Hesham Safa said...

ألف مبروك على المسلسل وانا مبسوط جدا اني كنت من أوائل المتابعين لهذا العمل الممتع

بالتوفيق دوما

والسـ ختام ــلام

ebtsamh said...

اسلوبج حلو .. موفقه

حبات التوت said...

ربنا يفرحك يارب ويوفيقك
انا اول ماشوفت اعلان المسلسل على التلفزيون قلت مش معقولة انا عارفة دة
دى مدونة وانا عرفاها
احساس حلو كدة انك تحسى انك عارفة حد مشهور ههههههه
ربنا يوفقك ياعسل
وعقبال الفليم السينما ان شاء الله

Hamza matar said...

good luck ya '3adoooood w 3o2bal manshofek fe beet el3adal, bte7sal 3ala fekra

Hamza matar said...

take this

اهجرتي؟ ويحك! وما عليك ان عذلتي و حاججتي فحججتكي و تدعين نفسك ملهمتي
اهجرتي؟ ويلك! فما بالك ان نمتي او سهوتي ان افقتي او سكرتي تدندنين قافيتي
اهجرتي؟ و ما علي ان هجرتي او وصلتي ما راعني اذ هجرت وقد هجرتني معذبتي
اهجرتي؟ هل نسيتي اذ طربت و من كأسي تجرعت وتمايلتي فسكرتي و رقصتي
اهجرتي؟ فتناسيت ليالي في مجلسي تربعتي و حضنتي عودا و بنظمي تغنيتي
اهجرتي؟ اسلوتي؟ بل هربتي وان دعوتكي ما صضدتي و لمجلسنا صاغرة عدتي
اهجرتي؟ وظننتي انني ابكيك فتدللتي و اني طالبكي ملهمتي ايم الله. خسرتي

رنا نجيب said...

يا الف الف الف مبروك يا غادة انتي فعلا تستهالي كل خير
و ربنا عرضك عوض رائع اهو

NOHA RADI said...

مبروووووووووووووووووووك الف مبرووووووووووووووك
انا متابعاطي من زمان ز كنت حاسة ان المدونة ده هتبقى جاجة كبيرة لازم تكملي كتابة لازم

Bent Men ElZman Da !! said...

رغم انى مش اعرفك وللاسف مش تابعت كل البوستات
بس بجد اول ما شوفت اعلان المسلسل فرحت اوووووووى
الف الف مبرووووك على المسلسل
وان شاء الله تفرحى بنجاحه كده ويكون زى ما بتحلمى واكتر
ربنا يوفقك :)

delicacy said...

مبروك ع المسلسل وان شاء الله في تقدم ... انا من أوائل متابعين هذا العمل من زمااااااااااااان خالص
تقريبا من العريس التالت
اول ماشفوت الاعلان مربطش بعيد عنك ا اختي مخ الماظ
واول ماافتكرت هيصت وقعد اتنطط و اقول لاختي دي بتاعه المدونه الي انا متبعاها هيييييييييييي هيييييييييي هييييي

واحدة و خلاص said...

انا مستنية بفارغ الصبر المسلسل ده ،و متأكده أنه هيطلع حلو ان شاء الله
وربنا يوفقك دايما و تكتبي حاجات أكتر و أحلي من بعض

Anonymous said...

عثل .. عثل .. عثل ..
بصراحة نادرا ما يكون النقل المصور للإبداع المكتوب بنفس القوة والمتعة ..لكن واضح ان المسلسل رائع بروعة المدونة.واختيار الممثلين موفق جدا
تحياتي وتهانئي ...
عاوز أسأل سؤال صغير ..
ياترى لسه بتروحي الشغل وتصرفي باراسيتامول وحبوب الديدان وتسمعي رغي زميلاتك عن العيال اللي بترجع وتسهل ؟؟؟
ولا واخدة إجازة رعاية أسرة؟ ولا تكوننيش يا برايد قدمتي استقالة؟؟
وأخيرا... بنحبك أوي أوي ...
أكيد هنفرح في يوم

ميرام said...

(:

بجدهيبقى مسلسل تحفة ان شاء الله
متابعه أكيد ياغادة
تحيتي (:

ody911 said...

ألف ألف ألف مبروك يا غادة

إنتى بجد تستاهلى كل خير

آسف إنى مقصر بس والله غصب عنى

وبمجرد ما شفت أعلان عاوزة أتجوز قلت بالتأكيد دة بتاعك

فرحتلك أوى بجد

والبقية تأتى

وعادى بقة
أودى مختفى شويتين تلاتة

Engineer A said...

فرحت لكِ كثيراً ..

ومبروك نجاح المدونة والكتب والترجمة والمسلسل ومنها لأعلى بإذن الله
أختك من الكويت

أبرار

ذو النون المصري said...

كل سنه و انتي طيبه
هحاول اتابع عاوزه اتجوز ضروري
اصلي مش محب للمسلسلات اصلا
..........................
كنا منتظرين اي كلمة في المدونه التانيه بمناسبة الشهر الكريم
و لو صورة و تعليق حتي
.................

Bola 7elmi said...

مبروووووووك
أنا أول م شوفت الإعلانات_قولت دي مدونة عايزه أتجوز
وكنت مذهوله !! إيه دا !! دا بجد
قولت لكل اللي أعرفو دي مدونه على بلوج سبوت. قريت لها من زمان
وعشان أنا ومن سنة تقريبا مدخلتش نت معرفتش أخبار الكتاب..

بس بجد بجد مبروووووووووك
وتستاهلي كل خير
وبالتوفيق دايما
و كل سنه وإنتي طيبه

Anonymous said...

الف مبرووووووووك يا غاده عقبال ما ابارك على الخطوبه وكل سنه وانتى طيبه بمناسبه شهر رمضان المبارك وياااااااااارب السنه الجايه تكونى فى بيتك مع فارس احلامك ان شاء الله تعرفى؟ انا بكتبلك وبكره اول يوم رمضان او انهارده بمعنى اصح ومستنيه اشوف اولى حلقات مسلسل عايزه اتجوز بفارغ الصبر لعلمك لو دعواتنا ليكى كلها استجابت يبقى هتاخدى واحد ملهوش حل لا تقولى بقا لجنه سياسات ولا جيل مستقبل ولا احم احم بس اوعى تضربينى ....... ك ر ي م عبد العز يز مع الاعتزار لكيمو يعنى وانتى سيد من يحاميله ايوه بقا بكره تشوفيه فى المهرجانات وتسلمى عليه وتحققى امنيتك ...... عاوزه اقولك ان فرحك ده هيبقى ان شاء الله اشهر فرح فى مصر وهيتذاع فى كل مكان وهفكرك ويقولوا شوفو شوفو هى دى غاده اللى كانت عايزه تتجوز ههههههههه قال يعنى انتى بس دى مصر كلها عايزه تتجوز ربنا يوفقك ويهنيكى يا رب ويوفق الجميع لما يحب ويرضى .. وياريت ترجعى تكتبى تانى وللا انتى بقيتى من بتوع السينما والمسرح الا بالحق ايه المانع انك تنفذى فكره عايزه اتجوز دى فى مسرحيه شوفى وفكرى المهم عندى انك متبطليش كتابه وتفضلى متواجده دايما بخفه دمك وذوقك وكتاباتك اللى مش بنشبع منها ابدا لأن انتى باختصار اتكلمتى فى موضوع شائك جدا بمنتهى الادب والاحترام واجبرتى الكل على انه يحترمك ويحبك وانا اولهم ربنا يكرمك ويسترك ويهديكى ويعفك دايما انتى وكل بنات وشباب المسلمين آمين(اختك نونى

barbie girl said...

مبروك يا برايد.. انا مستنية المسلسل عشان اشوفه وحاسة انه هيبقى جامد اوى..وكل سنة وانت طيبة ورمضان كريم

aboooood said...

ألف ألف مبروووووووووووك وأنا متابع أخبارك دائما وعارف من زمان جدا الخبر الحلو دة وباركتلك علية ولسة بباركك علية ........... أمانة عليكي سلميلي على أحمد السقــــــــــــــــا أووووووووووووي (العريس أبو ولاعة في المسلسل ).............

عمرو يسرى said...

الف مبروك ومن نجاح الى نجاح ان شاء الله
وكل سنه وانتى طيبه

مؤنس فرحان said...

كل سنة وانتى طيبة و ربنا يكرمك ويسعدك كمان وكمان

أكيد كلنا مستنيين نتابع المسلسل بفارغ الصبر

Anonymous said...

رمضان كريم والحلقة الأولى جميلة جداً، بقالي سنين ما بشوفش مسلسلات عربي لا في رمضان ولا غيره، لكن مسلسل عايزة أتجوز كان لازم أشوفه بعدما استمتعنا بالبلوج الجميل واشترينا الكتاب. المسلسل عجبني وربنا يوفقك

بنت النيل said...

أولا غادة
كل سنة وانتى طيبة
ثانيا انهاردة قبل مانزل الشغل لقيت اعلان المسلسل وتوقعت مليون المأئة انك المؤلفة
وعلشان كدة دخلت اهنيكى واقولك مبروك
بس اللى لازم تعرفية من كل ده ان اللى بنعمله ده كله مجرد خطوات واللى بيحصلنا بعد كدة اقدار
لنا فكر ولنا وجهة نظر ولنا ثقافة ولنا طريقة فى التعبير ولنا طريقة كمان فى فى توصيل تعبيراتنا ووجهات النظر ده
علشان كدة باقولك امشى خطواتك واتركيها كما هى ولكى منا الدعوات بأن يرزقكى الله بأسعد الاقدار وخير مافيها

وظائف said...

طبعا ما شاء الله من نجاح لنجاح

كنت بس عاوزة أسأل

إتجوزتي وإلا لسة؟

شروق علي said...

غادة أنا قرأتك المرأة الاولى من الكتاب
و الآن في هذا الوقت أرى مسلسك

غادة رغم أني لا اعرفك إلا اني سعيدة جدا جدا جدا لكِ عزيزتي
موفقة في كل أمورك :)

Anonymous said...

ألف مبروك يا غاده على المسلسل

السيناريو رائع ودمه خفيف

ماجدولين صاحبه مدونه هادئه لكني كالبحر مسجور

ام العيال said...

شدنى اسم الكتاب جدا من عنوانه
ولما ابتديت فى قرايته خلصته كله فى قعدة واحدة لانه بجد اسلوبه ممتاز ورائع
النهاردة وانا بتفرج على المسلسل وانا بتفرج عمالة اقول انا حاسة انى سمعت الكلام ده قبل كده
فين وفين افتكرت انى قريته فى كتابك الممتع
بجد الى الامام واتمنالك المزيد من التقدم

الضوء الاسود said...

1000مبروك يا غادة نزول المسلسل على الفضائيات
بجد انا سعيد جدا جدا انى اشوف النجاح اللى انت بتحققية
بعد ماكنت باقراء كتاباتك فى المدونة ظهر الكتاب وبعدين المسلسل
انا والله بقيت فرحان جدا وانا عمال اقول لاصحابى واخواتى حتى زوجتى
بريد دى كنت باتبعها من البداية لحد منجمها سطع فى سماء الادب
دومتى لى صديقة لها منى كل الاحترام

لاسع افندى said...

كل عام وانتم بخير

ورمضان كريم

انا شفت الحلقه الاولى على نايل كوميدى ربنا يوفقك

تحياتى

Anonymous said...

الحلقه الاولى جميله جدا يا برايد انا حملتها على الجهاز عندى وشفتها لأنى مشوفتهاش عالتى فى بالتوفيق ان شاء الله يا جميل

إبن النيل said...

أنت تستحقين هذا وأكثر لأن لديك موهبة حقيقية فأنت كاتبة ساخرة بالفطرة بالإضافة إلى خفة دم وعفوية وثقافة ، وقد مزجتِ كل هذا ببراعة وأفرزت لنا فناً بطعم العسل ورائحة الورد البلدي

ساعه الغروب said...

الف مبروك يا غاده

ربنا يكرمك يا رب وتحققى كل احلامك اللى بتتمنيها واللى احنا كمان بنتمناهالك

انا متابعه المدونه من زمان جدا
واول ما عرفت خبر الكتاب فرحتلك جدا جدا والمسلسل فعلا فرحنى اكتر زى ما يكون الحاجه دى حاصلالى انا وكل ما بشوف التتر اواشوف كلمة تأليف دى وتحتها اسمك مش عارفه اقولك بحس بايه وبلاقينى بقول يا رب الله بجد ربنا يكرمها ويحقق لها كل امانيها يعنى انا هفضل ادعيلك لمده 30 يوم ومرتين فى اليوم عشان انا بشوف الحلقه مرتين وما تسالنيش ليه يمكن عشان قريت الكتاب مرتين واكتر ؟
:)

عموما عشان ما اطولش اكتر من كدا
هدعيلك من قلبى انه ربنا يوفقك لكل ما فيه الخير ليكى

ربنا معاكى

ساعه الغروب said...

الف مبروك يا غاده

ربنا يكرمك يا رب وتحققى كل احلامك اللى بتتمنيها واللى احنا كمان بنتمناهالك

انا متابعه المدونه من زمان جدا
واول ما عرفت خبر الكتاب فرحتلك جدا جدا والمسلسل فعلا فرحنى اكتر زى ما يكون الحاجه دى حاصلالى انا وكل ما بشوف التتر اواشوف كلمة تأليف دى وتحتها اسمك مش عارفه اقولك بحس بايه وبلاقينى بقول يا رب الله بجد ربنا يكرمها ويحقق لها كل امانيها يعنى انا هفضل ادعيلك لمده 30 يوم ومرتين فى اليوم عشان انا بشوف الحلقه مرتين وما تسالنيش ليه يمكن عشان قريت الكتاب مرتين واكتر ؟
:)

عموما عشان ما اطولش اكتر من كدا
هدعيلك من قلبى انه ربنا يوفقك لكل ما فيه الخير ليكى

ربنا معاكى

قلب بلا حب said...

2eh el gamal dah ya dodo
ana shoft awel 7l2ten men el mosalsal ahoh l7ad dlw2ty.. 7fts men el d7k

bs ana mesh faker 2en fe 7ad at2dmlek kan Zamalkawy ??!!!

Som malhom el zamalkwya .. a7san nas :)

rabna ywafa2ek ya dodo ya gamela..
w 32bal myt3mal film kaman :)

Anonymous said...

المسلسل خلو مبروك بس فى شوية ملاحظات كدة على السيناريو بس مش مشكلة شغال ... لكن بجد الملاحظة الاكبر هى على اداء هند صبرى تحس انها اوفر شوية وبتعلم حركات عايزة تضحك وخلاص مع انها ممثلة كويسة ولو كان الاداء ابسط شوية كان هيبقى احسن
بالتوفيق

رانيا غيث said...

المسلسل تحفة اصلا بجد تسلم افكارك

boda_style said...

عمال أقلهم يا دكتورة ( وعرفت دكتورة دي من المسلسل على فكرة ) في البيت يا جماعة أنا قريت المسلسل قبل ما أشوفه وقبل ما يتعمل كتاب كمان ولسة مستني حلقة ضابط المباحث أنا حاسس إن الكوميديا فيها هتبقا للركب

محدش مصدقني وعمال أقولهم إن الكوميديا اللي في المسلسل مش نابعة من الممثلين بس لا دي القصة نفسها الكوميديا فيها طاغية وإن قراءة المدونة والكتاب أكثر متعة برده محدش مصدقني

عموما ربنا يكرمك يا رب وأعتقد دلوقتي موضوع العريس ده معادتش فارق معاكي بعد النجاح الكبير

Anonymous said...

بجد مسلسل حلو اوي

انا كنت بقرا المدونه بتاعتك من زمان والمسلسل عجبني اوي كمان

ل الاسف مجبتش الكتاب بس هجيبه ان شاء الله :)

Anonymous said...

مبرووووك يا غاده على المسلسل بصراحه عجبنى جدا جدا والحلو فيه انه من الواقع اوى مع حبه كوميديا رهيبه.
وطبعا شخصيتك باينه فى كل مشهد
مبروك يا جميل وان شاء الله يستمر النجاح على طول.

Lizzi said...

i love this blog ! I CANT BELIEVE THEY MADE A SHOW ! MABROOK FOR ALL THE SUCCESS!!

Radwa said...

الف مبروك يا غادة بجد المسلسل جميل وهند صبرى زى العسل

koukawy said...

انا عايزه اباركلك بجد احلي مسلسل في رمضان ربنا يوفقك و مستنين الكتاب الجديد

princess said...

ازيك يا غادة
أنا اول مرة افتح المدونة بتعتك
الحقيقة أنا مسمعتش عنها غير لما بدأت اعلانات المسلسل قبل رمضان ولما كنت بقول لاصحابى البنات عن المسلسل كانوا بيفجئونى بردودهم لانهم عارفينك وكمان قرأوا كتابك وده اللى شجعنى أنى أقرأه
والحقيقة أنه كتاب رائع أنا بدأت فيه النهارده وبكتب تعليقى ده بعد ما خلصته
اسلوبك بسيط وجميل ووصفك للاحداث ما خلنيش ابطل ضحك فعلا انتى كاتبه رائعة
بالتوفيق فى حياتك
وربنا يقدملك اللى فيه الخير

princess said...

ازيك يا غادة
يارب تكونى بخير
بصى بقى يا ستى انا مقتنعه انى مش حقدر أعيش كل المواقف اللى بتمنى اعيشها فى حياتى وخصوصا مع شريك حياتى لان احلامى بتتعدى مقدرة اى شاب.
حجيب منين واحد يفهم كلامى من غير مقوله طول الوقت واعيش معاه احلى مشاهد الافلام اللى بحبها وكمان يعملى مفاجأت مشفتهاش فى فيلم قبل كده؟
صعب ...لأ مش صعب دا مستحيل
لذلك صدر قرار منى أنا قمت بتنفيذه من يوم ماعرفت الحقيقة دى بالاتى:
حعيش فى احلامى كل المواقف دى والبطل -شريك حياتى- فيه كل الصفات اللى طول عمرى بتمناها
بالمناسبه دا نوع من التفائل مش التشائم .والله لو كان شريك حياتى راجل عادى ابقى عشت حتى ولو احلام ولو استوفى الشروط يبقى كسبت وماخسرتش حاجه
ولا انت ايه رأيك؟؟

Teen said...

براااايد
ايه الجمال ده
ايه الحلاوه دي
مسلسل روعه
و هند صبري روووعه
و باقى العيله اكيد
اما اجمد حد فهو البوااااب
" ما تشتريلك كتاب كمان يا ست هانم "
هاهاهاااا
بجد بجد
كل حلقه اجمد من اللى قبلها
و مستنيين البااااقي
:)

from uruk said...

اولا..اليوم تكلموا عن المسلسل في قناةالعربيه
قالوا ان مسلسل زهرة وازواجها الخمسه و مسلسل عايزه اتجوز من المسلسلات لي شدت انتباه الناس لها بسبب طبيعة اسم المسلسل و بسبب الدعايه الي تعملت, وتمنوا ان يكون العملين موفقَين للنهايه.
ده الي تقال..انا بقى متشده خلقه للمسلسل عشان كنت متابعه المدونه
امااهلي فتشدوا ليه من البرومو


ثانيا من اول يومين ابتديت احاول اعرف الناس بتابع ايه فرمضان.
لحد دلوقت..كل حد اسأله يقول"عايزه اتجوز" اول اسم
ويارب يستمر النجاح للنهايه
على فكره.. الكارزماالي عندك طاغيه حتى على الاخراج
ربنا يسعدك

from uruk said...

دلوقتي قرأت تعليقات الناس
اتفق مع التعليق الي قال ان هند صبري كانت اوفر لكن ده مش مشكله للي مش قرأ المدونه
الملحوظة التانيه بقى اني اول مره احب سوسن بدر في دور
جايبه دورها تمام
تمام تمام يعني

فاطمه مصطفى said...

مش قادرة أقولك أنا مبسوطة قد ايه من الرواية
وانبسطت اكتر من المسلسل
وكمان كتابة السيناريو بتاعك هااااااااااااايل
ربنا يوفقك دايما

الطفلة التائهة said...

ألف ألف مبروك المسلسل يا غادة ربنا يوفقك يارب وعلى فكرة انا متابعة المسلسل وفعلاً مسلسل جميل ودمه خفيف جداً وبيناقش قضية تأخر الجواز بطريقة كوميدية ظريفة جداً, فعلاً بقولك من قلبى ربنا يوفقك ويكرمك وعقبال كان والسجادة الحمرا زى ما حفيدة عرابى قالت :)

iNouf said...

صراحة تستاااهلييييييين،

كنت اتابع البلوق من كم سنة، والحين المسلسل، راائئععع ودممه خفيفه
واخيرا شفنا كوميديا عربية صحححح
(Y)

هو المسلسل الوحيد اللي اتابع برمضان
الف مبروك وبالتوفييييق

Anonymous said...

الف مبروك ، ربنا يكرمك لأنك بدأتي مشوار حلمك و كملتي فيه لحد الأخر يااااااااارب يكرمك دائما و من نجاح لنجاح إن شاء الله، نفسي انا كمان اعمل زيك و اوصل لهدفي في الكتابه

سكينة said...

مبارك عليك فرحة الكتاب والمسلسل
السيناريو كمان حلو وممتع زي البوستات
ماذا عن هدف المدونة الأصلي تحقق ولا لسه
أتمنى لك كل الفرح والتوفيق أيتها الشجاعة اللطيفة

!!! عارفة ... مش عارف ليه said...

كل سنة وأنت طيبة

الف الف مبروك

لسة شايف حلقة من عايزة اتجوز

بسم الله ماشاء الله

ربنا يوفقك وإلى مزيد من النجاح والتوفيق

وليد الزهيري

Aria said...

Hi
Please tell me what does عایزه تجوز mean ? I searched all my dictionaries , I can't find out what does it mean? please ,please ,please , send the meaning to ( ariabf2@gmail.com )

Aria said...

Hi
I watched your show ,I am learning Arabic ,but I can't understand what does عایزه تجوزmean ?!
Please tell me the meaning , and if it is about marriage , why it is not تزوج ?!
Is it something about Egyptian Arabic?
Please send the answer to ( ariabf2@gmail.com )
thanks

Aria said...

مایعنی ( عایزه تجوز ) ارجوککم اطلعونی علی معنیها . شکراً
انا طالب 15 سنة اتعلم عربی
ارسلوا اجوبکم الی:ه
ariabf2@gmail.com
شکراً جزیلاً

hanan khorshid said...

احلى حاجة اننا كنا متابعين المدونة من قبل المسلسل
عشان ده خلانا كل مشهد فاكرين تعبيراتك وكلامك
وده حسسنا ان كلامك حقيقي اوى
وان فعلا الفنانة هند صبرى هى انسب واحدة لتجسيد كلامك
الف مبروك نجح المسلسل وطبعات الكتاب
انتى فعلا تستاهلى كل حاجة حلوة

بنت الناس said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
جميل جدا إني بكتب في مدونة السيناريست متاع مسلسل عايز اتجوز الظريف جدا والطريف
شكرا لك

Mustafa Sameeh, Software System Analyst said...

كل اللي حصل ده عظيم جدا ،
بس فيه سؤال مهم مش عارف حد فكر فيه ولا لا
فعلا البلوج بقا كتاب وبعدين بقا مسلسل
بس هل هو ده كان الهدف المرجو
هل المشكله اتحلت

هل غاده كمثال لل 15 مليون بنت ، لقت الشخص المناسب
بجد حد يعرف

حد فكر في المشكله كويس ، حد فكر في حل ليها؟

Mustafa Sameeh, Software System Analyst said...

كل اللي حصل ده عظيم جدا ،
بس فيه سؤال مهم مش عارف حد فكر فيه ولا لا
فعلا البلوج بقا كتاب وبعدين بقا مسلسل
بس هل هو ده كان الهدف المرجو
هل المشكله اتحلت

هل غاده كمثال لل 15 مليون بنت ، لقت الشخص المناسب
بجد حد يعرف

حد فكر في المشكله كويس ، حد فكر في حل ليها؟

Anonymous said...

ايه العسل ده
المسلسل رااائع جدا جدا ومن زماان ما تابعتش مسلسل بالاعجااب ده
بيضحكني كتييييييييير فعلا كوميديا خفيفة
وشفت لقااائك اليوم بالعربية واعجبتني شخصيتك
تحياااتي ياا غادة ويا رب للاعلى
وما تتخضيش اوي كدة على حضرتك ههههههههه

Anonymous said...

aria
عايزة اتجوز تعني
اريد ان اتزوج

city said...

هنا.. تعالوا هنا
الي عاوز يسيبلها تعليق جميل يجي هنا
على موقع قناة العربيه
http://www.alarabiya.net//articles/2010/08/17/116821.html

Anonymous said...

الناجح يرفع ايده :)

als3dy said...

الف مبروك

als3dy said...

الف مبرك انا معجب من كتاباتج الجميله و لا يوقف بس عند هني كملي بكتاباتج و نبي جزء جديد من مسلسلكم الكوميدي جداً و عزريني جضرتج توني مسجل هن als3dy kuwait

ساعد نسرين الايمن said...

المسلسل جميل خالص
كلهم هنا بيهاننوني بالمسلسل
عشان انا اللي قولتهم يتابعوا
والله بجد نجاحك زي نجاحنا كلنا
وعقبال الاوسكار ونوبل وبولتيز يا رب
انت ادها وقدود برايد
عارفة بقيت ادور عليكي في كل القنوات
دانا حتي شوفت الكتاب بتاعك في مسلسل الجماعة
والله بجد
في لقطة وكيل النيابة بيروح يدور علي كتب الاخوان
وبيروح دار الشروق تقريبا
لانهم بيكونوا عارضين الكتاب بتاعك
اه والله
انا شقت الللقطة ديه
وموجود ع النت في الحلقة الرابعة
المهم المسلسل بتاعك جميل
والله حاسس ان نسرين بتشوفيه
بس اه صحيح
ايه حكاية نسرين بنت سعاد الصفراء ديه
ديه من بره المقرر يا فندم
ياليت تتحذف في الاعادة

وسلمي لي علي مدام سندس العسل ديه
وقولي لي نهي الحقيقة عملت ايه لما بقيت مشهورة كده ؟؟؟؟؟

Anonymous said...

ألف مبروك وعقبال الأوسكار والجولدن جلوب و الأيمي والسعفة الذهبية
هل تصدقِ؟ مسلسلك الوحيد الذي أشاهده
فأنا لا أشاهد أي مسلسلات
شكراً لك وبالتوفيق :)

والله ما أقصدتش حاجة said...

دكتورة غادة تسمحيلي أنقد المسلسل
إنتي والله ما قصرتي سيناريو رائع بسيط خفيف هادف
لون المسلسل جديد غير المسلسلات الأخرى له طعم وغرض سهل الوصول
لكن مع احترامي لموهبة هند صبري ومن رأيي كان غيرها ليحسن البطولة أكثر منها
لأنها مأفوراها حبتين
لو كانت مثلن نشوى مصطفى أو مي عز الدين.. مي كساب .. ..ياسمين عبدالعزيز
لكانوا أحلى بكتير
لكن إنتي والله ما قصرتي
سيناريوهيكي رائع وأثبتي نجاحك

Anonymous said...

Mustafa Sameh
غادة مش بدور على حل لنفسها
غادة بتتكلم عن مشكلة عامه
مش مشكلة العنوسه.. لاء
مشكلة ضغط الاهالي والمجتمع على البنت لحتى تصطاد العريس


غادة..لو مش عاوزه تنشري مش مشكله
انا بس تنرفزت من الكلام المكتوب

Mohamed said...

بجد مسلسل رائع

Unknown said...

مبروووووووووووووووووووووووووووووووووك و الله والله يا غاده انت بارعه في كل حاجه

انا صراحه اول مره اعرف عن المدونه دي النهارده

و لما شوفت طريقه كتابتك فعلا انبهرت بيها جدا

و بيكي

و بقول انك انسانه عظيمه

اتمني لك التوفيق

احمد

وداد said...

ما شاء الله

حلقات جميلة جدا تعرض الآن

مبرووووووووك ليكي حبيبتي النجاح ده

وعقبال ما نبارك لك كلنا على الزواج ان شاء الله

بنت الاسلام said...

الف مليون مبرووووووووووووووك يا غادة انتى تستاهلى اكتر من كده والله ويارب ماتكونش دى اخر مسلسلاتك تكون اولهااااا

Bride Zone said...

بقولك ايه يا غادة
انتي اتجوزتي بعد ده كله ولا ايه؟
نفسي بصراحة تفرحينا بخبر زواجك

Anonymous said...

مع إحترامي لهند صبري بس الصراحة إن ياسمين عبد العزيز كانت المناسبة للدور بجدارة لأن هند ما أتقنتش إبداع الكتابة أو ما عرفتش تجيبها صح

Mahmoud said...

اولا الف مبروك على المسلسل بجد جميل ورائع جدا
ثانيا انتى مطنشة المدونة ليه يا برايد فين الموضوعات الجديدة بلاش موضوعات مش المفروض تعملى بوست وتخليه لتعليقات الناس على الحلقات وتتواصلى معاهم وتعرفى آرائهم ولا المدونة دى بقت حاجة كده زى الجنيه المصرى فى البورصة
ههههههههههههههه

الحياة أنا said...

هلا غاده
سمعت انه هالمسلسل كان عباره عن مدونه
أعجبت جدا بنجاح التدوين ووصوله للمجتمع
انتي اعطيتيني أمل إنه ممكن أن نكتب ونجد من يسمعنا يوما ما

أختك:
أمل/Oman

بنت جامده said...

مبرووووووووووووك يا بنتى انتى قدوة بجد

Anonymous said...

الف مبروك يا غاده

ويارب دايما ناجحه و تحققى كل اللى نفسك فيه

ساعد نسرين الايمن said...

لا لا لا لا
ده كتير
ده كتير اوي
تاني نسرين في المسلسل تطلع بتشغل ظابط واخت ظابط وبنت بتاعة مصلحة السجون
مش كفاية نسرين بنت سعاد الصفراء
ويا عالم التالتة هتطلع ايه ؟

حلفة احمد السقا تفطس من الضحك
احلي حلقة لغاية دوقتي

دايما شابف روحك في المسلسل
سلاااااااااااااااااااااام

Unknown said...

الف مبروك يا غاده المسلسل هايل و جميل جداً و تقريباً هو الوحيد الى بتابعه انا و مراتى و بجد كلنا فرحانين ليكى . ربنا ينجحك اكتر و اكتر

Anonymous said...

والله وأنا اكتب الحين جالس اتفرج في المسلسل على قناة السامورايه من كثر ماانعلن في جميع القتوات حسيت انهم بيعلنونه في قناة سبيستووون

والله مسلسل عظيم وكوميدي نبر1
وينك من زمان ياهند صبري انتي والبدعه غاده عبدالعال

سُمُوُ:من السعوديه

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 267   Newer› Newest»